Stop Matchfixing-kampagnen

Stop Matchfixing - Sig noget, hvis du ser noget!Med formålet om at forebygge, at idrætsudøvere indgår aftalt spil i konkurrencer, øge kendskabet til reglerne mod matchfixing og at skabe opmærksomhed omkring Stop Matchfixing-hotlinen, gennemførte Anti Doping Danmark, Kulturministeriet, Danske Spil, Danmarks Idrætsforbund, Dansk Boldspil-Union i 2016 kampagnen 'Stop Matchfixing - Sig noget, hvis du ser noget'. 

Danmarks Idrætsforbund gennemførte klubbesøg i over 100 klubber med henblik på at oplyse om matchfixing, at debattere emnet og at tale om, hvordan man kan forebygge manipulation af konkurrencer. 

Parallelt med dette bidrog otte eliteidrætsprofiler til kampagnen ved at sætte fokus på matchfixing gennem bl.a. at bidrage til en billedkampagne på Instagram under #stopmatchfixingdk.

Som led i kampagnen blev der produceret en række videoer med det formål at fortælle om matchfixing, men også at skabe opmærksomhed omkring hotlinen.